lauantai 30. elokuuta 2014

Rätei!

Blogisurffailun kautta löytää uusia kivoja juttuja. Viimeisin löytö on virkatut tiskirätit. Vähän olin alussa epäilevä, mutta kun sain ensimmäisen rätin valmiiksi ja  koekäyttöön, niin olin vakuttuunut. Hyvin pyyhkii!

Nyt näitä  rättejä on alkanut valmistua enemmän. En ole mikään nopea virkkaaja, mutta kyllä hitaastikin valmista tulee.


Lankana olen käyttänyt sekä Novitan Bambua että Blend bamboota. Novitaa on helpompi virkata, mutta Blend bamboo-langasta löytyy paljon laajempi värivalikoima.



Tämä luonnonvalkoinen on se ensimmäinen, jo käytössä ja pesussa ollut. Ei kovin tasaista virkkausta, mutta tämähän olikin se koekappale.

Nyt mulla on uusii rätei ja vanhoi lumpui. Jälkimmäiset löytyvät vaatekaapistani.

4 kommenttia:

Arja L kirjoitti...

Jääkö noista vaikkapa tiskipöytää pyyhkiessä raitoja? Olen vähän nipo sen asian kanssa, siksi en käytä esim. cifonettejä. Rätin pitää olla sellainen, että jälki jää kuivaksi ja raidattomaksi:) Olisi kiva pikkukäsityö mukaankin otettavaksi tuo virkkaus.

Silkku kirjoitti...

Tuota minäkin olen miettinyt, tekisi mieli kokeilla tehdä noita.

RaijaAnnikki kirjoitti...

Kiva juttu,vaihtelua askarteluun.

Mummukka kirjoitti...

Kivoja rätei. Ennakkotietona sulle, että syksyllä on mahdollisuus kimppa-askarteluun, kerrotaan siitä Piikun kanssa lisää, ellei hänen ole jo ehtinyt kertoa. Vähän kesken jutut vielä.